5 Dzień – czwartek

930-2

 

Pobierz 5 Dzień w wersji PDF

Myśl dnia: To co wciąż robimy, stanowi o nas.Arystoteles
Co  ten cytat oznacza  dla Ciebie? Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

TEMAT DNIA

 

Pozytywna postawa życiowa

Każde stwierdzenie zamień na pytanie i skieruj je do siebie!
• Niepowodzenia życiowe spycham na margines mojego myślenia.
• Myślę często o swoich sukcesach.
• Mówię często o swoich sukcesach.
• Wynagradzam sobie swoje sukcesy.
• Zachowuję zdrową proporcję między pracą a życiem poza nią.
• Mam odwagę zrywać bez poczucia winy „zużyte związki”.
• Redukuję rozmiar czynników negatywnych w moim życiu i mam nad nimi kontrolę: -nie biorę na siebie odpowiedzialności za problemy innych ludzi, -koncentruję się na czynnikach pozytywnych, -nie martwię się sprawami, na które nie mam wpływu, -omawiam swoje problemy z przyjaciółmi lub profesjonalnymi doradcami, -redukuję stres związany z problemami poprzez aktywność fizyczną, -zmieniam chwilowo otoczenie i odwracam uwagę od problemów, neutralizuję  moc ich oddziaływania,
• Stale rozwijam moje poczucie humoru jako element wspierający moje widzenie świata. -„Jeżeli bierzesz życie zbyt poważnie pociągnie cię na dół. Większość spraw nie oznacza końca świata i jeśli nauczysz się dopatrywać zabawnych elementów w ludzkiej kondycji, życie będzie łatwiejsze. Kiedy zaczyna się robić trudno, sprowadź klownów” •Świadomie przekazuję swoją pozytywną postawę innym ludziom:kontaktuję się z przyjaciółmi, którzy mają kłopoty, -jestem życzliwa wobec wszystkich napotkanych osób, -nie szczędzę pochwał i komplementów, obdarowuję bliskich prezentami, -dzielę się swoim poczuciem humoru przy pomocy żartów i opowiadania dowcipów, -jestem dobry słuchaczem i daję wsparcie.
• Dbam o własny wizerunek i robię to wyłącznie dla siebie i w zgodzie z sobą. -dwa razy w roku robię „porządek” w szafie i uaktualniam garderobę, -kolor i fason strojów dobieram zgodnie z tym, co lubię i w czym dobrze się czuję, a nie tylko dlatego, że coś jest modne, -od czasu do czasu zmieniam fryzurę, -raz w miesiącu chodzę do kosmetyczki, -korzystam z zabiegów odnowy biologicznej, -systematycznie dbam o sprawność i o dobrą sylwetkę uprawiając różne formy aktywności fizycznej.
• Mam poczucie celu w życiu, dzięki temu czuję się dobrze psychicznie i pewnie kroczę przez życie czerpiąc z niego radość i zadowolenie.  

Zalecenia

 

  • Wstań kilka minut wcześniej niż zwykle i wykonaj ćwiczenia na swoją „ulubioną” część ciała.
  • W ciągu dnia w wolnej chwili wykonaj 25-minutowy trening.
  • Na kolorowych kartkach zapisz pięć lub więcej postanowień, które będą dla ciebie pozytywną motywacją. Może to być obietnica sprawienia sobie nowej kreacji lub perspektywa interesującego wyjazdu, na który już teraz zaczniesz odkładać pieniądze. A może wybierz się do kosmetyczki. Pamiętaj, że tą obietnicę składasz sobie samej, bądź więc wobec siebie uczciwa.
  • Wypij pięć szklanek wody.
  • Zrób listę produktów zalecanych i umieść w kuchni w widocznym miejscu.
  • Zrób przegląd swoich zapasów w kuchni. Pozbądź się produktów o dużej zawartości tłuszczu.
  • Zrób listę pokarmów zgodnych ze zdrowym odżywianiem i powieś ją na lodówce. Postaraj się zjeść dziś zalecaną porcję węglowodanów złożonych pod postacią ziaren zbóż.
  • Zasady spożywania pokarmów z poszczególnych grup pokarmowych (piramida żywieniowa). Produkty mleczne: 2-3 porcje (ok. 250 g) dziennie.
  • Bądź odważna. Postaw sobie pytanie: „Czego tak naprawdę mi trzeba, bym była szczęśliwa?”  Zaufaj kochającej mądrości swojego serca. Dopiero  gdy poznasz swoje wewnętrzne potrzeby, poczujesz twórczą energię, aby te potrzeby zmaterializować w swoim życiu. To nieuniknione: kiedy ktoś czegoś naprawdę potrzebuje, znajduje to.
  • Czas na to,abyś zostawiła czarne myśli za sobą. Czas byś poznała sekrety gwiazd, pożeglowała do nieodkrytych lądów, otworzyła nowe niebo, gdzie mogłaby się wznieść twoja dusza. Najpierw powinnaś dokonać pewnych zmian. A trwała zmiana nie zachodzi jednej nocy. Daj sobie trochę czasu na zmianę. Weź głęboki oddech. Musisz nauczyć się być optymistką. Zapewniam Cię optymizmu, podobnie jak nawyku szczęścia można się nauczyć.
  • Zacznij dziś od małego eksperymentu. Uśmiechaj się do każdego, kogo spotkasz. Spodziewaj się dzisiaj czegoś dobrego, bez względu na to, co zdarzyło się wczoraj. Bądź świadoma tego, że przeszłość już dłużej Cie nie zniewala. Może nadal Ciebie ranić tylko wtedy, gdy będziesz się jej kurczowo trzymać. Pozwól odejść przeszłości.

Żaden pesymista nigdy nie odkrył sekretów gwiazd ani nie pożeglował do nieznanych lądów, anie nie otworzył nowego nieba dla ludzkiej duszy. – Helen Keller

Self – Coaching 1.Co mogę ZACZĄĆ robić? 2.Co mogę PRZESTAĆ robić? 3.Czego mogę WIĘCEJ robić? 4.Czego mogę MNIEJ robić? 5.Co mogę INACZEJ robić?

 

 ĆWICZENIA – INSPIRACJE

Ćwiczenia modelujące nogi, uda i pośladki

AFIRMACJA: Każdego dnia odnajduję radość w mojej pozytywnej postawie życiowej.

 

MOTYWACJA – INSPIRACJA

Jak pozytywnie myśleć o pieniądzach, aby je posiadać?

 

Do jutra.

Serdecznie pozdrawiam Krzysztof Jankowski

P.S. WARTO PRZECZYTAĆ

Śmiech to zdrowie i „lekarstwo” na stres.

Jak-zdobyć-100