4 Dzień

930 

Pobierz 4 dzień w wersji PDF

Myśl dnia: Wiedza jest lekarstwem duszy. – Protagoras

Co  ten cytat oznacza  dla Ciebie?
Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

 

TEMAT DNIA

 

Zdobywanie pewności siebie

 

Każde stwierdzenie zamień na pytanie i skieruj je do siebie!

  • Poznaję swoje słabe i mocne strony i dostosowuję do nich swoje cele.
  • Mam świadomość, co jest dla mnie cenne i w co wierzę oraz wiem jak ma wyglądać moje życie.
  • Jestem świadoma swojej przeszłości i decyzji, które doprowadziły mnie tu, gdzie teraz jestem.
  • Rozumiem i przebaczam tym, którzy mnie do tej pory zranili.
  • Przebaczam sobie dotychczasowe błędy, grzechy, porażki.
  • Puszczam w niepamięć wszystkie negatywne wspomnienia.
  • Wspominam dawne, nawet najmniejsze sukcesy.
  • Unikam wstydu i poczucia winy.
  • Umieszczam przyczynę swoich zachowań nie w defektach swojej osobowości, a w fizycznych, społecznych, ekonomicznych aspektach swojej bieżącej sytuacji.
  • Jestem tolerancyjna w interpretacji intencji innych osób, które mnie oceniają.
  • Nie mówię o sobie złych rzeczy i nie przypisuję sobie nie odwracalnych cech negatywnych (np. brzydka, głupia, mało twórcza).
  • Nie pozwalam innym krytykować mnie jako osoby, a jedynie konkretne moje działania.
  • Potrafię przyjąć konstruktywną ocenę, jeżeli czuję, że może mi pomóc.
  • Znajduję czas na relaks, rozmyślania i słuchanie samej siebie,
  • Uczę się być istotą społeczną, cieszę się energią, jaka emanuje z innych ludzi i z ich niepowtarzalności.
  • Jestem gotowa nieść pomoc potrzebującym.
  • Mam ciepły stosunek do innych i jestem otwarta na doznania emocjonalne.
  • Wyznaczam sobie cele długofalowe i krótkoterminowe, umiem ocenić ich realizację oraz nie skąpić sobie pochwał za postępy.
  • Wierzę w swoje możliwości a przeszkody nie osłabiają mojego dążenia do celu.

 

ZALECENIA

  • Poczytaj swoje nowe książki, staraj się znaleźć coś o  sobie, coś, co może dotyczyć tylko Ciebie. Podczas czytania staraj się zapominać o kłopotach codziennego dnia. Skoncentruj się tylko na sobie na własnych odczuciach.
  • Wypij cztery szklanki wody w ciągu dnia.
  • Zacznij zmieniać przyzwyczajenia żywieniowe
  • zamiast tradycyjnych trzech, zjedz cztery mniejsze posiłki.
  • Staraj się, aby twoje posiłki były urozmaicone.
  • Pilnuj tylko, abyś pod pozorem zwiększenia liczby posiłków nie objadała się przy byle okazji.
  • Zaplanuj menu na co najmniej trzy kolacje i obiady.
  • Zrób listę „zdrowych” produktów, w które powinnaś się w związku z tym zaopatrzyć.
  • Przedłuż swoje ćwiczenia do 25 minut.  Żeby się nie zanudzić,rób coś innego niż w poniedziałek. Pamiętaj o odpowiedniej intensywności – ćwicz do potu, wtedy ćwiczenia będą spełniały swoje zadanie (to, które zanotowałaś w zeszycie).
  • Doceń dzień, który trwa. Poczuj się szczęśliwa i uczyń ze swego szczęścia codzienny nawyk. Co rano, kiedy się budzisz, dostajesz wspaniały podarunek – kolejny dzień Twojego życia. Zrób zatem z niego jak najlepszy użytek. Nikt za Ciebie tego nie zrobi. Szczęście to nie własność, którą można posiąść, to jakość myśli, stan umysłu.
  • Zrób bilans formy. Pobierz PDF

 

 

Self Coaching

1.Co mogę ZACZĄĆ robić?

2.Co mogę PRZESTAĆ robić?

3.Czego mogę WIĘCEJ robić?

4.Czego mogę MNIEJ robić?

5.Co mogę INACZEJ robić?

 

Sugeruję, aby nauczyć się tych pytań na pamięć i zadawać je sobie jak najczęściej w trudnych sytuacjach.

Zadawaj je sobie szczególnie wtedy, kiedy wydaje Ci się, że sytuacja jest beznadziejna.

Będę je zamieszczał przez 30 kolejnych dni.

 

 

ĆWICZENIA – INSPIRACJE

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

 

AFIRMACJA: Mam poczucie pewności, że to co robię jest słuszne.

 

MOTYWACJA – INSPIRACJA

 >>> Pytania, które zmienią Twój sposób myślenia

 

Czy chcesz spotkać Nicka w Polsce?  >>> Zobacz

Do jutra

Serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Jankowski

P.S. WARTO PRZECZYTAĆ

„Biegnąca z wilkami”

930-1