Inspiracja 2

11 Dzień

 

Pobierz 11 Dzień w wersji PDF

Myśl dnia: Jesteśmy tym, co robimy najczęściej. Doskonałość nie jest zatem uczynkiem, ale zwyczajem.Arystoteles

Co ten cytat oznacza dla Ciebie?
Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

 

TEMAT DNIA

Myśleć lepiej

Mark Twain mówił: „Myśleniem kształtujemy swój los”.

Ktoś inny powiedział kiedyś:

Uważaj na swoje myśli, stają się słowami.
Uważaj na swoje słowa, stają się czynami.
Uważaj na swoje czyny, stają się nawykami
Uważaj na swoje nawyki stają się charakterem
Uważaj na swój charakter, bo on staje się twoim losem.

Zdolność myślenia i planowania umieszcza nasze emocje na kolejce górskiej, która nie ma przystanków. Nasz nastrój szybuje w górę i w dół w zależności od myśli, jakimi go karmimy. Raz jesteśmy bystrzy, atrakcyjni, lubiani i odnosimy sukcesy, za chwilę jesteśmy głupi, brzydcy, nielubiani i spotykają nas same porażki. Nawet krótka obserwacja naszego umysłu pozwala stwierdzić, że jesteśmy uzależnieni od myślenia.

Zatrzymaj Myśli! Zrób ten eksperyment od razu. Na minutę zamknij oczy i przestań myśleć. Sprawdź, czy uda Ci się powstrzymać od formułowania myśli. Nie oszukuj, zrób to teraz, zanim zaczniesz czytać dalej. Co się wydarzyło? Zanotuj myśli, które pojawiły się w Twojej głowie. Kiedy przyjrzysz się swoim myślom, zauważysz, że wiele z nich dotyczy przeszłości lub przyszłości, zwiększaniu przyjemności i zmniejszaniu bólu.

Większość naszego życia upływa w ten sposób. Żyjemy zagubieni w myślach, częściej myśląc o życiu niż doświadczając go. Jednak największym problemem nie jest to, że tracimy z oczu całe piękno życia w poszczególnych chwilach. O wiele gorsze jest to, że nasze myśli nas unieszczęśliwiają. Pomyśl – czy chcesz nadal tak żyć? Wybór należy do Ciebie!

 

Każde stwierdzenie zamień na pytanie i skieruj je do siebie!

1. Nie tragizuję.

  • Rozczarowań nie przekształcam w katastrofę.
  • nie określam danej sytuacji mianem straszna, okropna, potworna, przerażająca, katastrofalna, totalna klęska,
  • zastanawiam się jakie znaczenie miałoby to zdarzenie gdyby był to mój ostatni dzień,
  • zestawiam to zdarzenie z największym niepowodzeniem w moim życiu

2. Nie demonizuję

  • nie myślę o innych, że są okropni,
  • wiem, że inni ludzie mają odmienne zdanie i nie zawsze się ze mną zgadzają i to jest OK.,
  • nie tylko ja jestem dobra, a wszyscy inni są źli,
  • ja jestem OK. i inni są OK.
  • uznaję, że świat jest wielobarwny, a nie czarno-biały.

3. Zwalczam negatywne myśli

  • jestem elastyczna w patrzeniu na świat,
  • jestem elastyczna w postrzeganiu siebie,
  • potrafię rozwiązać nawet najtrudniejszy problem,
  • nie zrzucam odpowiedzialności na innych za to co mi się zdarza.

4. Nie pozwalam, aby negatywne myśli wypełniały mój umysł.

  • wyłapuję negatywne myśli, powstrzymuję je i zastępuję myślami pozytywnymi,

5. Pozbywam się paranoicznych myśli, ufam światu, ufam sobie.

 

Jak myślisz, jakie posiadasz talenty, autentyczne dary?

Czy wykorzystujesz je w pracy, w życiu, w tej chwili?

Gdybyś miała do wyboru inny zawód, to jaki by to był i kim byś wtedy była?

Jak wyglądał któryś z Twoich „prawdziwych”sukcesów?

Co działo się przedtem?

Joseph Campbell mówił o „podążaniu za swoim szczęściem”. Co dla Ciebie jest szczęściem? Jakie zajęcie sprawia, że promieniejesz, godziny mijają Ci szybko i tracisz poczucie czasu?

 

ZALECENIA

 

a) Ćwicz pozytywne rozmowy z samą sobą – jeśli zaakceptujesz siebie inni też cię zaakceptują. Przecież trudno wymagać od innych, by lubili to, co w tobie samej nie budzi sympatii.

b) Uzupełnij twierdzenia afirmacyjne, odnajdź nowe pozytywne strony życia.- Zastąp nimi stare. Kartki umieść w widocznych miejscach.

c) Wykonaj 25-minutowy trening, ale inny niż dotychczas. Spróbuj nowej formy aktywności ruchowej.

d) Zaplanuj menu na sobotni obiad lub kolację. Nie zapomnij, że do końca tygodnia powinnaś wyeliminować połowę potraw o wysokiej zawartości tłuszczu.

e) Pamiętaj o wypiciu ośmiu szklanek wody w ciągu dnia.

f) W wolnej chwili np. po treningu włącz ulubioną muzykę i potańcz – tak sama. To może być bardzo przyjemne doświadczenie.

 

Self – Coaching

1.Co mogę ZACZĄĆ robić?

2.Co mogę PRZESTAĆ robić?

3.Czego mogę WIĘCEJ robić?

4.Czego mogę MNIEJ robić?

5.Co mogę INACZEJ robić?

 

ĆWICZENIA – INSPIRACJA

Super ćwiczenia na mięśnie brzucha

http://www.akademiaharmoniizycia.pl/aerobiczna-szostka-weidera/

 

Afirmacja: Mam w sobie przekonanie, że myślenie kreuje rzeczywistość.

 

MOTYWACJA – INSPIRACJA

Magiczne słowa, które zmieniają życie!

 

Czy chcesz spotkać Nicka w Polsce? >>> Zobacz

 

Serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Jankowski

P.S. WARTO PRZECZYTAĆ

Rozpraszacze uwagi w pracy. Jak je ograniczyć?