Inspiracja 1

Pobierz 1 Dzień w wersji PDF

Myśl dnia: Myśleniem kształtujemy swój los. Mark Twain

Co ten cytat oznacza dla Ciebie?
Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

 

TEMAT DNIA

 

Zainteresuj się sobą

 

„Jak wyglądam”? – to pytanie, które często zadajemy innym. Teraz jednak, gdy znalazłaś się w Programie Inspiracji, sama sobie delikatnie postaw to trudne pytanie. A kiedy już to uczynisz, uważnie wsłuchaj się w odpowiedzi. Jeszcze lepiej, kiedy patrząc w lustro, zapytasz:”Jak się czuję?” Bardziej, jak się czujesz tego konkretnego dnia, będzie miało wpływ na to, jak będziesz się wyglądać, niż to, co masz na sobie. Jeśli zejdziemy w głąb siebie, stwierdzimy, że posiadamy dokładnie to, na co zasługujemy.

Rozpoczynając ten program Inspiracji przyjrzyj się sobie uwzględniając różne aspekty życia.

 

Fizyczność – moje ciało

– Jak wygląda moje ciało?

– Jak dbam o swoje ciało?

– Których części mojego ciała nie akceptuję?

– Które części mojego ciała podobają mi się?

– Co mi mówi moje ciało?

Intelekt – moja zdolność logicznego myślenia

– Co jest dla mnie zrozumiałe?

– W jaki sposób uczę się nowych rzeczy?

– Jak analizuję sytuację?

– Jak rozwiązuję problemy?

– Jak znaczenie nadaję informacjom, które do mnie docierają?

Emocje – moje uczucia

– Czy umiem nazywać swoje emocje?

– Czy akceptuję emocje, które się we mnie pojawiają?

– Jak wyrażam swoje emocje? – W jaki sposób radzę sobie z emocjami?

– Czy moje emocje szkodzą mi?

Zmysłowość – moje zmysły

– Jaki jest stan moich narządów odbierających zmysły?

– Jak swobodnie pozwalam sobie patrzeć, słuchać, dotykać,smakować, wąchać?

– Z którego zmysłu korzystam najczęściej?

– Jakie ograniczenia nakładam na siebie w tym zakresie?

– Jakie zastrzeżenia mają do mnie inni ludzie w tym zakresie?

Seksualność – moje życie seksualne

– Czy moje życie seksualne jest satysfakcjonujące?

– Czy mam marzenia i fantazje seksualne?

– Czy eksperymentuję w tym zakresie?

– Czy znam swoje potrzeby w tym zakresie?

– Czy umiem o tym rozmawiać ze swoim partnerem?

Interakcje – moje relacje z innymi

– W jaki sposób wchodzę w interakcje z innymi ludźmi?

– Jak oceniam jakość moich związków?

– Czy często wchodzę w rolę ofiary?

– Czy często jestem tyranem?

– Czy mam dobre relacje z innymi?

Otoczenie – moja przestrzeń życiowa

– Czy czuję się dobrze w miejscu, w którym mieszkam i w miejscu, w którym pracuję?

– Czy miałabym ochotę zmienić aranżację swojej przestrzeni życiowej np. wg zasad feng shui?

– Czy przechowuję latami niepotrzebne rzeczy i przedmioty?

– Czy temperatura, natężenie światła, kolory mojej życiowej przestrzeni dają mi dobre samopoczucie?

– Jakie dźwięki mnie otaczają, czy często słucham muzyki?

Odżywianie – moje pożywienie

– Jakich pokarmów i napojów dostarczam swojemu ciału?

– Czy znam zasady zdrowego odżywiania?

– Czy umiem przyrządzać zdrowe posiłki?

– W jakiej atmosferze spożywam posiłki?

– Co jest moją „słodkością” w tym zakresie?

Duchowość – moja dusza

Jaki jest mój stosunek do życia?

– Czy duchowość jest dla mnie ważna?

– Jak się przejawia duchowość w moim życiu?

– Jak często poświęcam czas na pielęgnację swojej duszy?

– Czy dostrzegam w sobie harmonię ciała, umysłu i ducha?

 

 

To, jak kobieta wygląda i jak jej wygląd zmienia się z biegiem życia, nie jest wcale nieważną kwestią…”Jak wyglądam?” – pyta ona, gdy jej oczy napotykają oczy w lustrze. Uważnie słucha odpowiedzi, ponieważ może się ona okazać oświecająca” – Kennedy Fraser

 

Zrób to!

Uwaga! Pomiń te działania, które Ciebie nie dotyczą.

  • Weź notatnik i wypisz powyższe hasła i dopisz jeszcze własne pytania. Na jednej ze stron wypisz wszystkie pozytywne punkty dotyczące danego tematu, a na drugiej zaś negatywne.
  • Zwróć szczególną uwagę na punkty pozytywne, podkreśl je kolorowym flamastrem i przeglądaj je jak najczęściej.
  • Nauczyć się cieszyć sobą.

 

Afirmacje

  • Zacznij wykonywać ćwiczenia afirmujące ciebie, tzn. zawsze, gdy przyjdzie ci do głowy samokrytyczna myśl, natychmiast zastąp ją pozytywnym stwierdzeniem.
  • Stosując technikę afirmacyjną zapisuj na małych kolorowych karteczkach stwierdzenia mające podnieść cię na duchu – kartki przyczepiaj do lustra w łazience, w kuchni, przy łóżku. Kilka zabierz do pracy. Chodzi o to abyś otaczała się pozytywnymi stwierdzeniami.
  • Skorzystaj z proponowanych afirmacji na każdy dzień, a także dopisuj własne w zależności od sytuacji, w jakiej się znajdujesz.
  • Znajdź każdego dnia chwilę, aby zastanowić się nad „myślą dnia” i dokonaj odniesienia do siebie.

 

Wygląd zewnętrzny

  • Rozbierz się i stań przed lustrem. (To ważne) Przyjrzyj się sobie z każdej strony. Co widzisz? Co czujesz? Daj sobie na to chwilę czasu w ciszy i skupieniu. Zapisz swoje refleksje w notatniku.
  • Poproś o zrobienie ci zdjęć w stroju kąpielowym dwuczęściowym – cała sylwetka z przodu z boku i z tyłu. Po zrobieniu odbitek wklej je do notatnika na jednej stronie, a drugą obok zostaw pustą.
  • Poproś najbliższe ci osoby, mężczyznę i kobietę, aby powiedzieli ci kilka słów na temat Twojego wyglądu zewnętrznego – sylwetki i ciała. Zapisz w notatniku ich opinie.
  • Zmierz obwód swojego ciała: barki, ramiona, biust, talia, biodra, uda, zważ się. Wynik zapisz w notatniku na jednej stronie, a drugą zostaw pustą.

 

Odżywianie

  • Przez wszystkie dni programu jedz śniadanie w ciągu 90minut od przebudzenia się – zrób to dla siebie i dla swojego zdrowia.
  • Zapoznaj się z informacjami na temat odżywiania.
  • Wypij dziś jedną szklankę wody.
  • Przez kolejne dni systematycznie zwiększaj ilości wypitej wody o jedną szklankę dziennie, aż dojdziesz do ośmiu i utrzymuj taką ilość do końca programu (lub dłużej). Poprawi to przemianę materii i pozwoli utrzymać idealną wagę.

 

Trening

  • Poszukaj w necie propozycji treningowych i wybierz ćwiczenia na twoją „ulubioną” część ciała.
  • Wykonaj w wolnej chwili 20-minutowy trening. Jeżeli dawno nie ćwiczyłaś wykonaj ćwiczenia bardzo delikatnie traktując je jako rozgrzewkę.

 

PRZYGOTOWANIE UMYSŁOWE. Wstań rano i dokładnie wykonaj wszystkie poranne czynności, pościel łóżko, doprowadź sypialnię do porządku. Nie cierpisz tego robić? Więc powiedz sobie, że przez najbliższe 30 dni będziesz to robić z uśmiechem na ustach. Na pewno w tym wytrwasz. Przecież szanujesz siebie i dotrzymujesz słowa danego samej sobie.
PRZYGOTOWANIE FIZYCZNE. Zacznij od spokojnego zastanowienia się, co chciałabyś zmienić w tej dziedzinie: zrzucić kilka kilogramów,mieć płaski brzuch, a może podnieść ogólną sprawność? 30 dni to bardzo dużo czasu, nie zmarnuj go, szkoda twego życia.
PRZYGOTOWANIE W DZIEDZINIE ŻYWIENIA. Przez wszystkie dni programu jedz śniadanie w ciągu 90 minut od przebudzenia się – zrób to dla siebie i dla swego zdrowia. To tak niewiele.

 

 

Self Coaching

1.Co mogę ZACZĄĆ robić?

2.Co mogę PRZESTAĆ robić?

3.Czego mogę WIĘCEJ robić?

4.Czego mogę MNIEJ robić?

5.Co mogę INACZEJ robić?

 

Sugeruję, aby nauczyć się tych pytań na pamięć i zadawać je sobie jak najczęściej w trudnych sytuacjach.

Zadawaj je sobie szczególnie wtedy, kiedy wydaje Ci się, że sytuacja jest beznadziejna.

Będę je zamieszczał przez 30 kolejnych dni. Jestem przekonany, że znajdą zastosowanie codziennie w odniesieniu do tematu dnia.

 

 

ĆWICZENIA – INSPIRACJA

Ćwiczenia na kręgosłup
http://www.akademiaharmoniizycia.pl/cwiczenia-na-kregoslup/

 

AFIRMACJA:

Pozytywne myślenie wyznacza bieg mojego życia i dostaję to, czego oczekuję.

 

 

MOTYWACJA – INSPIRACJA

Jak rozpoczynać każdy dzień jako zwycięzca? PDF

Serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Jankowski

P.S. WARTO PRZECZYTAĆ

List Toni – „List do mojego kota”

 

 

2013-10-27_1310