3 Dzień

930-1

3 Dzień

Pobierz 3 dzień w wersji PDF

Myśl dnia: Ważnym czynnikiem jest właściwe słowo. Ilekroć napotkamy jedno słowo z tych naprawdę właściwych słów… osiągamy rezultaty fizycznie i duchowo i to z prędkością błyskawicy. – Mark Twain

 

Co ten cytat oznacza dla Ciebie?
Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

 

TEMAT DNIA

 

Wycisz samokrytycyzm

W każdym człowieku co pewien czas odzywa się wewnętrzny głos, który ocenia niemal każde posunięcie.

Ma to duży związek z wcześniejszymi autorytetami pamiętanymi jeszcze z dzieciństwa (np. rodzice).

  • Zwróć uwagę na tego wewnętrznego krytyka.
  • Zastanów się, czy nie przypomina to słów znanej ci osoby.
  • Za każdym razem, kiedy się pojawi zanotuj jego krytyczną uwagę.
  • Pisz również, jak często się pojawia i w jakich sytuacjach.
  • Wieczorem zastanów się, czemu ta krytyka miałaby służyć.
  • Kiedy wewnętrzny krytyczny głos pojawia się zbyt często, ucisz go. Czasem pomaga odrobina wewnętrznego humoru, poskramiająca nadgorliwego krytyka, czasem należy użyć ostrego słowa.
  • Czasem wystarczy ustalić, skąd może pochodzić tego rodzaju krytyczna uwaga (np. „ojciec tak do mnie mówił…”).

Odżywianie – moje postanowienia.

(Zaznacz co Ci pasuje i przepisz do swojego notesu)

-Wybieram pokarmy świeże, naturalne, zdrowe i jak najmniej przetworzone.
-Spożywam w pokarmach dużo błonnika.
-Staram się nie przejadać.
-Jem mniej, a częściej.
-Piję odpowiednio dużo wody.
-Redukuję do minimum spożycie cukru i soli.
-Ograniczam spożycie tłuszczów.
-Jem umiarkowane ilości mięsa.
-Odżywiam się różnorodnie.
-Delektuję się jedzeniem.
-Jem w skupieniu i bez pośpiechu w przyjemnej atmosferze.
-Przed każdym posiłkiem wsłuchuję się w siebie,
aby poczuć co naprawdę chciałabym zjeść.

Polecam Błonnik witalny

 

ZALECENIA

a) Wypij w ciągu dnia trzy szklanki wody.

b) Wykonaj 20-minutowy trening.

c) Zmiany wprowadzaj stopniowo małymi krokami.

d) Pokochaj pytania.

  • Jak często w przeszłości odwracałaś się od wszystkiego, co nie rozwiązane w Twym sercu, ponieważ bałaś się stawiać pytania?
  • Co by się jednak stało, gdybyś wiedziała, że ten rok – począwszy od dnia dzisiejszego – możesz przeżyć w sposób bardziej twórczy, radosny, spełniony?
  • Jak byś go sobie wyobrażała?
  • Jakby to było?
  • Jakie poczyniłabyś zmiany?
  • Jak i od czego byś zaczęła?
  • Czy rozumiesz dlaczego te pytania są tak ważne?

 

 (…) chcę Pana, mój drogi, prosić, tak bardzo, jak tylko potrafię, by był Pan cierpliwy wobec wszystkiego, czego jeszcze nie potrafi rozwiązać Pańskie serce (…), by spróbował Pan polubić same pytania – niczym zamknięte izby albo jak książki napisane w całkiem obcym języku. Niech Pan nie poszukuje teraz odpowiedzi, których nie może Pan dostać, gdyż nie mógłby Pan ich jeszcze odpowiednio przeżyć. A chodzi o to, by wszystko znajdowało oddźwięk w życiu. Niech Pan żyje teraz pytaniami. Może wówczas pewnego odległego dnia przeżyje Pan odpowiedź, dochodząc do niej stopniowo i niepostrzeżenie.  – Rainer Maria Rilke

 

Jestem przekonany, że myśl Rilkego ma również zastosowanie do kobiet.

Odpowiedzi na Twoje pytania przyjdą, ale dopiero kiedy poznasz, które pytania warto zadawać. Poczekaj. Bądź otwarta na zmiany, które w sposób nieunikniony pojawią się wraz z odpowiedziami. To może trochę potrwać, ale to nie będzie stracony czas.

 

Nagrody

 

W trakcie realizacji planu działania przyznawaj sobie małe nagrody.

Pomyśl o tych czynnościach i rzeczach, które sprawiają Ci najwięcej przyjemności i zaplanuj sobie wydzielenie ich jako nagrody za zrealizowanie zakładanych postanowień.

Pamiętaj, aby nie odkładać samej nagrody na później.

Dotrzymaj danego sobie słowa i zafunduj sobie obiecaną nagrodę.

Znajdź w sobie lub wokół siebie coś, za co możesz być wdzięczna losowi lub ludziom: masz ładne nogi lub zgrabny nos, promienne, wesołe oczy, jesteś dumna ze swego mieszkania.

Jeśli się uważnie rozejrzysz, zobaczysz,,jak wiele wartościowych rzeczy jest twoim udziałem.

Z tylu możesz się zasłużenie cieszyć. Gdy zdasz sobie z tego sprawę, łatwiej ci będzie zwalczyć chandrę i złe chwile.

Zrób sobie „listę dziękczynną” – zapisz na niej wszystko dobre, co sobie przypomniałaś.

W złych chwilach czytaj ją nawet kilka razy dziennie. To pomaga.

 

Zmierz obwód swojego ciała: barki, ramiona, biust, talia, biodra, uda. Wyniki zapisz w notatniku. Pamiętaj o zważeniu się, to też warto zapisać.(tylko wtedy, jeżeli nie zrobiłaś tego wcześniej)

Dowiedz się, jakie produkty i potrawy wysokotłuszczowe zadomowiły się w twojej kuchni, spróbuj wykluczyć jedną czwartą.

Masz na to czas do końca tygodnia. Zrób listę niskotłuszczowych odpowiedników pokarmów, z których rezygnujesz i umieść ją na lodówce.

Niektóre sugestie będą się powtarzały. Uznaj proszę te powtórki jako świadomy zabieg z mojej strony.

 

 

Self – Coaching

1.Co mogę ZACZĄĆ robić?

2.Co mogę PRZESTAĆ robić?

3.Czego mogę WIĘCEJ robić?

4.Czego mogę MNIEJ robić?

5.Co mogę INACZEJ robić?

 

Sugeruję, aby nauczyć się tych pytań na pamięć i zadawać je sobie jak najczęściej w trudnych sytuacjach.

Zadawaj je sobie szczególnie wtedy, kiedy wydaje Ci się, że sytuacja jest beznadziejna.
Będę je zamieszczał przez 30 kolejnych dni. Jestem przekonany, że znajdą zastosowanie codziennie w odniesieniu do tematu dnia.

 

ĆWICZENIA – INSPIRACJE

Pilates

 

AFIRMACJE: Mądrze dobierane słowa, którymi komunikuję się sama ze sobą.

 

MOTYWACJA – INSPIRACJA

>>> Jak stworzyć prosty i realny plan?

 

Do jutra,
Serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Jankowski

P.S. WARTO PRZECZYTAĆ
„Myśli płynące z serca

930-2