2 Dzień

 

930-1

2 Dzień

Pobierz 2 dzień w wersji PDF

Myśl dnia : Jeśli martwisz się jakąś rzeczą, twoje cierpienie nie wynika z rzeczy samej w sobie, lecz jest skutkiem sposobu w jaki ją oceniasz. A to możesz w każdej chwili zmienić.Marek Aureliusz

 Co oznacza ten cytat dla Ciebie?
Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

 

TEMAT DNIA

 

Skoncentruj się na sukcesach

Zrób  listę swoich życiowych osiągnięć.

Wpisz je do swojego notatnika.

Uświadom sobie jak wiele już osiągnęłaś.

Choćby to było  zdanie egzaminu na prawo jazdy lub przepłynięcie całej długości basenu – liczy się wszystko, co udało ci się osiągnąć dzięki pokonaniu swych obaw czy lęków.

Przypomnij sobie jak wspaniale się czułaś, że swój sukces zawdzięczasz wyłącznie sobie.

Naucz się przywoływać ten nastrój w każdej chwili, a zwłaszcza, gdy zaczynasz czuć się beznadziejnie.

 

Czytaj…

„Czytaj , aby nawiązać kontakt ze światem duchowym , który wykorzystuje wszelkie środki by do ciebie dotrzeć i przemówić.

Czytaj , aby się pożywić. Trzeba karmić własny umysł , podobnie jak się karmi ciało.

Czytaj , aby twój umysł nie pracował na próżno , aby nie opanowały go tysiące błahych zmartwień.

Czytaj , aby odsunąć od siebie urojenia , zwidy , myślenie anarchiczne , wewnętrzną paplaninę , samotną gadaninę.

Czytaj , aby zbudować własną psychikę , aby nadać jej kształt i substancję , aby ją uporządkować.

Czytaj, aby pokonać największego wroga życia wewnętrznego : rozproszenie, rozkład, zamęt umysłowy, podtrzymywane przez strumień informacji i obrazów, jakie wylewają na nas media.

Czytaj powoli w epoce, kiedy to zachęca się nas do szybkiej i powierzchownej lektury.

Czytaj : nie skradniesz przecież ognia zapalając odeń własną lampę.”

 

Zalecenia

 

a) Popraw swój wygląd(Jeśli uważasz, że tego potrzebujesz). Zdobycie pewności siebie bardzo często wiąże się ze zmianą dotychczasowego wyglądu.

– Przejrzyj dokładnie wszystkie uwagi dotyczące swego wyglądu, jakie wypisałaś w notesie. Zastanów się na ile są one prawdziwe.

b) Porównaj je także z opisami od osób ci bliskich. Wyciągnij wnioski.

Jeżeli napisałaś np. „Jestem gruba”, zastanów się co to naprawdę dla ciebie znaczy. Zmień to stwierdzenie na „Mam zbyt duży obwód w talii” lub „Ważę 10 kg ponad miarę”. Jeżeli przeformułujesz te stwierdzenia będzie łatwiej ci nad tym pracować.

Dzisiaj spójrz na siebie z miłością i zacznij doceniać to co widzisz. Ćwiczenie to nie dotyczy tylko powierzchowności. Zrób inwentarz tego, co w sobie lubisz. Zapisz to w swoim notesie.
c) Ciesz się, że masz wspaniałe włosy, ładne piersi lub zgrabne nogi.

– Nie patrz na siebie krytycznie przez pryzmat jakiejś niedoskonałości, nie generalizuj.

– Jeżeli uznałaś, że dotychczas dbałaś o siebie niewystarczająco – masz okazję to zmienić.

d) Proszę Cię, abyś otworzyła „oczy swoich oczu” i pozwoliła narodzić się drugiemu spojrzeniu. Czy Twoje podstawowe potrzeby są zaspokojone? Czy masz gdzie mieszkać i co jeść? Czy masz w co się ubrać? Czy zarabiasz jakieś pieniądze? Możesz chodzić, mówić, patrzeć na piękno, które Cie otacza? Słuchać muzyki, która porusza twoją duszę albo inspiruje Twoje nogi do tańca? Czy masz rodzinę, przyjaciół, których kochasz i którzy Ciebie kochają? Zatrzymaj się zatem i podziękuj. Niech twoje serce otworzy się na zmieniającą siłę wdzięczności.

e) Załóż dziennik wdzięczności. Prostota, porządek, harmonia, piękno i radość, a więc wszystkie zasady, które mogą zmienić Twoje życie, nie zakwitną bez wdzięczności. Dlaczego? Ponieważ po 30 dniach codziennego dziękowania za obfitość, która istnieje w twoim życiu, nie będziesz już tą samą osobą. Uruchomisz stare prawo duchowe: im więcej masz i jesteś za to wdzięczny, tym więcej będzie Ci dane. Wdzięczność jest pamięcią serca. Zacznij od dziś łączyć tę piękną zasadę z życiem, a będziesz zdumiona i zaskoczona rezultatami.

 

 

Wdzięczność jest kluczem do pełni życia. Zmienia to, co mamy, w coś, co nam wystarcza, a nawet coś więcej. Odmowę zmienia w zgodę, chaos – w porządek, nieład – w jasność. potrafi z posiłku zrobić ucztę, z budynku – dom, z obcego – przyjaciela. Wdzięczność nadaje sens przyszłości, sprowadza pokój w teraźniejszość i tworzy wizję  jutra. – Melody Beattie

 

 

Wyznacz sobie cel

 

Oto lista przykładowych celów, dotyczących zmiany wyglądu.

Zaznacz punkty dotyczące ciebie, a jeśli zajdzie potrzeba, dopisz swoje własne wymarzone cele.

  • Stracić nadmiar kilogramów.
  • Stracić nadmiar tkanki tłuszczowej.
  • Pozostać przy obecnej wadze, lecz ujędrnić ciało.
  • Przybrać na wadze.
  • Wzmocnić mięśnie.
  • Polubić aktywność fizyczną.
  • Wyszczuplić nogi, a szczególnie uda
  • Poprawić kształt pośladków.
  • Rozwinąć górną partię tułowia.
  • Wzmocnić mięśnie brzucha.
  • Polubić części swojego ciała, których nie mogę zmienić.
  • Mieć więcej energii i motywacji do ćwiczeń.
  • Przestać stosować ścisłe diety.
  • Inne.

Wypisz obrane cele do notatnika i spróbuj określić  w jakim czasie chcesz tego dokonać.

 

Ogłoś swoje cele.
Mów o swoich celach domownikom, przyjaciołom i koleżankom z pracy.

To będzie takie „publiczne zobowiązanie” wzmacniające twoją motywację i konsekwencję w działaniu.

 

Odżywianie

 

• Zwiększ dzienne spożycie wody do dwóch szklanek.
• Ustal, jakie produkty i potrawy wysoko tłuszczowe zadomowiły się w Twojej kuchni, spróbuj wykluczyć 1/4 tych produktów. (Masz na to czas do końca tygodnia.)

• Zrób listę nisko tłuszczowych odpowiedników pokarmów, z których zrezygnujesz i umieść ją w kuchni na widocznym miejscu.

Polecam. Indeks glikemiczy – TABELE

 

 

Trening

 

•  Wygospodaruj 20 minut każdego dnia na ćwiczenia: biegaj w miejscu, skacz na skakance, wykonuj pajacyki, ćwicz skłony leżąc. Możesz ćwiczyć z hantlami, uprawiać aerobik. kick boxing, chodzenie na basen, w zimie jazdę na nartach biegowych lub łyżwach – wcale nie są to nierealne mrzonki. Możesz skorzystać ĆWICZENIA – INSPIRACJE, które znajdziesz w następnych dniach.

• Wybierz dla siebie coś, co nie będzie cię nudziło, czego uprawianie sprawi ci radość, a może stanie się twoją pasją.

• Jeżeli ćwiczysz w domu rób to przy muzyce.

 

(Przed rozpoczęciem ćwiczeń skonsultuj się z lekarzem,
jeśli masz wątpliwości jakie ćwiczenia możesz wykonywać)

 

Zakupy

 

Znajdź w księgarni książki o redukowaniu stresu, o sztuce pozytywnego myślenia, o samodoskonaleniu się, o sztuce medytacji. Potrzebny będzie ci też notatnik (jeśli jeszcze go nie kupiłaś).
Kup jakiś ładny, by sięganie do niego sprawiało ci przyjemność.

 

Pamiętaj o tym, co chcesz osiągnąć -„dla pamięci” zapisz to w swoim notesiku.

Kolejna inwestycja (internet jest bogatym źródłem informacji) – książka kucharska zawierająca przepisy na potrawy o niskiej zawartości tłuszczu i cholesterolu.

Dobrze, by znalazły się tam także rzeczowe informacje na temat racjonalnego żywienia. Poczytaj sobie informacje wstępne, zapoznaj się z terminologią.

Jeśli zaplanowałaś sobie, że schudniesz  5 kg lub obniżysz poziom cholesterolu – zapisz to w swym notesie.

 

 

Self – Coaching

1.Co mogę ZACZĄĆ robić?

2.Co mogę PRZESTAĆ robić?

3.Czego mogę WIĘCEJ robić?

4.Czego mogę MNIEJ robić

5.Co mogę INACZEJ robić?

Sugeruję, aby nauczyć się tych pytań na pamięć i zadawać je sobie jak najczęściej w trudnych sytuacjach.

Zadawaj je sobie szczególnie wtedy, kiedy wydaje Ci się, że sytuacja jest beznadziejna.

Będę je zamieszczał przez 30 kolejnych dni.

Jestem przekonany, że znajdą zastosowanie  codziennie w odniesieniu do tematu dnia.

 

 

ĆWICZENIA – INSPIRACJE

Aerobik

 

Afirmacja: To ja jestem odpowiedzialna za zmiany, które we mnie zachodzą.

 

Motywacja – Inspiracja

27 pytań, które pozwolą Ci odnaleźć pasję.

 

Do jutra,
Serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Jankowski

Przeczytać Warto

„Woda – czy rzeczywiście jest potrzebna”

930-3