7 powszednich czynności, które skracają życie

Posted by on 2 października 2013 in Zdrowie | 0 comments

Wszyscy chcemy żyć długo . . . pod warunkiem, że zdrowi, szczęśliwi i zdolni spełniać swoje marzenia.

Dokumentacja przeszło 170 rosyjskich lekarzy sugeruje, że mogę oczekiwać przynajmniej 110-120 lat pełnych werwy. Przyznam, pogodne rokowania. Wiek ten, sądząc po moich parametrach życiowych i po tym, jak się dziś czuję, nie wydaje mi się nierealny.

Ale dość o mnie, piszę przecież dla Ciebie. Istnieją wokół Ciebie ukryte zagrożenia, które skracają — słowo ‘skracają’ jest uzasadnione — życie. Są to rzeczy, które większość z nas robi codziennie. Warto je przemyśleć.

1) Siedzący tryb życia. Długa bezczynność fizyczna niszczy zdrowie. Badanie(1) z 2012 roku opisane w czasopiśmie ‘BMJ Open’ mówi, że osoby, które ograniczą czas spędzony na siedząco do mniej niż trzech godzin dziennie, mogą się realnie spodziewać życia o dwa lata dłuższego.

2) Zbyt długi . . . sen. Oczywiście zbyt krótki sen nie służy zdrowiu, lecz zbyt długi również nie. Przegląd badań naukowych(2) na temat snu pokazuje, że ludzie, którzy spali dłużej niż 9 godzin na dobę byli narażeni na choroby serca o 41% bardziej, niż ci, co spali 7 do 8 godzin.

3) Długotrwałe gapienie się w monitor. Badanie(3) opisane w ‘Journal of the American College of Cardiology’ sugeruje, że więcej niż 4 godziny przed ekranem na dobę, np. laptopa czy TV, może podnieść ryzyko ataku serca i zawału o . . . 113%. Inne badanie(4) opisane w ‘BMJ Open’ oceniło, że zmniejszenie czasu spędzonego przed ekranem do mniej niż dwóch godzin na dobę, może wydłużyć życie o 1,4 roku.

4) Branie leków na dolegliwości niezagrażające życiu. Połykanie tabletek na bezsenność albo stany lękowe może skrócić życie. W badaniu(5) trwającym 12 lat naukowcy odkryli, że osoby, które nie brały leków na te przypadłości miały o 5% niższy wskaźnik umieralności od tych, które leki brały.

5) Brak poczucia humoru. Ha-ha, lista korzyści ze śmiechu jest dłuższa, niż paragon po zakupach przedwigilijnych. Według Kliniki Mayo, śmiech wzmacnia odporność, redukuje stres, zapewnia rozładowanie negatywnych emocji. Najlepsze? Spala kaloriaki!

6 ) Niedobór seksu. Seks nie tylko uwalnia od stresu życia codziennego, ale — podobnie jak śmiech — spala kaloriaki. Badania sugerują, że może wydłużać życie. Eksperyment na Uniwersytecie Duke’a, jednym z najbardziej prestiżowych uniwerków w Stanach, wykazał: kobiety, które wiodły przyjemne życie seksualne, żyły prawie osiem lat dłużej od tych kobiet, które nie miały nic pozytywnego do powiedzenia o intymnej stronie swego życia.

7) Nieodpowiednie odżywianie. Przetworzone jedzenie, zbyt dużo czerwonego mięsa i mało świeżych owoców z warzywami — wszystko to wpycha do otchłani chorowitego życia.

Również unikanie roślin z ogrodu Natury nie jest godne pochwały. Bo na przykład sylimaryna, potężny naturalny przeciwutleniacz, wymiata z organizmu wolne rodniki, które mogą uszkadzać komórki wystawione na działanie toksyn. Według książki ‘Flawonoidy roślinne w biologii i medycynie’ z 1986 roku, strony 545-558, sylimaryna jest co najmniej dziesięć razy silniejszym antyoksydantem niż sławna witamina E.

Źródłem takiej sylimaryny jest Ostropest Witalny:

>> Ostropest Witalny

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Lecznicze dary Ziemi na to, co Ci dolega

Najstarsze znane kuracje na dolegliwości, które wciąż nękają ludzkość -- od bólu głowy po ból stóp, od skurczu mięśni po...

Zamknij