Jak zadbać o swój wyglad latem?

Posted by on 10 czerwca 2012 in Świat Kobiet, Sztuka relaksu | 0 comments

Jak zadbać o swój wyglad latem?

Lato – sto nowych możliwości uprawiania sportu

Cały rok pracujesz ciężko dla zgrabnej sylwetki i zdrowia, aż nadchodzi lato i okres odpoczynku. Wydaje ci się, że jedyna rzecz, jaką można teraz robić to wylegiwać się na plaży i pozwolić, aby mięśnie straciły sprężystość?

Lato to wspaniała okazja na RELAKS NA ŁONIE NATURY i nowy rodzaj aktywności fizycznej. Taka zmiana zapewni ci psychiczny i fizyczny odpoczynek i odnowi SPORTOWEGO DUCHA.

Daj swemu organizmowi TYDZIEŃ urlopu od codziennych zajęć i od uprawianego przez cały rok aerobiku, gimnastyki czy ćwiczeń z obciążeniem. Weź głęboki wdech, rozluźnij się i rozejrzyj dokoła. Znajdź nowe możliwości uprawiania sportu i POŁĄCZENIA RUCHU Z ZABAWĄ. Wtedy wakacje dadzą ci RADOŚĆ i nowe SIŁY.

Wybiegnij rano do lasu i wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Po południu wybierz się na wędrówkę po okolicy lub pomaszeruj brzegiem morza. Nie tylko utrzymasz dobrą formę, ale wrócisz do domu z nowymi siłami, odświeżona odmianą i odmłodzona.

 

Pora przebudzić się i cieszyć życiem! Śmiej się, baw, biegaj, fruwaj! Zapomnij o codzienności! Obudź swoje zmysły! We wnętrzu każdego człowieka tryska fontanna ożywczej energii, tylko trzeba ją odsłonić.

 

Kobiety aktywne często obawiają się, że zachwianie reżimu treningowego, wakacje lub wyjazd, zrujnują ich sprawność fizyczną i kondycję. Nic bardziej błędnego. Wystarczy ruszać się, wykorzystać zmianę warunków, a bardzo łatwo zachowa się formę. Najważniejsza sprawa to dobrze się bawić, robić coś zupełnie innego niż zwykle i pozwolić swemu ciału i swojej psychice po prostu odpocząć. Zapomnij o nerwowym poszukiwaniu najbliższej sali treningowej i spróbuj tego, co zawodowi sportowcy nazywają „aktywnym odpoczynkiem”, czyli całkowicie innego rodzaju treningu. Lekkoatleci np. pływają, pływacy podejmują ćwiczenia z obciążeniem itp.

Lekarze sportowi twierdzą, że podstawowa sprawa to utrzymanie ciała w ruchu. Jeśli przerwiemy treningi całkowicie, sprawność układu krążenia obniży się a siły – zmniejszą. Trzeba zatem podjąć spokojniejsze ćwiczenia aerobowe i skorzystać z okazji, aby odświeżyć się psychicznie. Badania specjalistów wykazują, że zmęczenie treningiem ma charakter zarówno fizyczny, jak i psychiczny. Lekarstwem na to jest odmiana. Rób coś innego: graj w siatkówkę na plaży lub pływaj. Lato to znakomita okazja do uprawiania wszelkich sportów wodnych. Terapeutyczne działanie wody lekarze znają już od dawna. A zatem zanurz się w morskich falach lub jeziorze! Popływaj i spróbuj rozmaitych zabaw w wodzie, a zyska na tym twoje zdrowie i uroda. Woda stawia ciału opór, zatem wszelki ruch w takich warunkach stanowi doskonały trening.

Badania wykazały, że poruszający się w wodzie zużywają przeciętnie od 450 do 900 kcal na godzinę. Działanie siły wyporności, która jest największa w wodzie słonej, stanowi „podparcie” dla około 90% masy ciała. Stawy uwolnione od tego nacisku lekko się „unoszą” i rozluźniają, co usprawnia krążenie krwi i umożliwia powiększenie zasięgu ruchu kończyn. Czy może być coś przyjemniejszego latem niż sporty wodne? Czy może być lepsza droga do sprawności i zdrowia? Pływanie i wszelki ruch w wodzie to doskonała forma treningu. Wejdź w wodę do pasa lub bioder i biegnij wzdłuż linii brzegu. Im głębiej, tym większy wysiłek. Świetnie działa też chodzenie po wodzie i skakanie. Można w grupie przyjaciół chwycić się za ręce i tańczyć w kółku. To świetna zabawa i wspaniały trening.

Dobrym ćwiczeniem na mięśnie ramion jest zataczanie rękami jak największych kół w powietrzu przed sobą, jakby kreślenie ich na niewidocznej ścianie. Spróbuj też chwycić mocno w ręce piłkę plażową i zanurzyć ją kilkakrotnie jak najgłębiej w wodę, w dół i do góry. Można stojąc w wodzie ruszać rękami tak jak przy crawlu lub „żabce”, najpierw jedną ręką, potem drugą i obydwiema naraz. A później zabaw się w rozchlapywanie. Uderzaj rękami w wodę i pobaw się nią!

Jeśli potrzebny ci jest ruch intensywniejszy, spróbuj nowych rodzajów sportu. W miejscowościach wczasowych coraz łatwiej dostępny jest wszelkiego rodzaju sprzęt: kajaki, łodzie, rowery wodne, a także deski windsurfingowe i żaglówki. Może warto nauczyć się czegoś nowego? Albo rozwinąć dawno zapomniane umiejętności?

A siatkówka na plaży czy gra w ringo? Świetna zabawa i okazja do zawierania nowych przyjaźni, a także doskonała forma treningu aerobowego!

 Dobrym sposobem na zachowanie sprawności i odprężenie się są biegi i wędrówki po lesie. Weź głęboki wdech i napełnij płuca świeżym, pełnym aromatu jodeł i sosen powietrzem! Albo chodząc brzegiem morza ciesz się zapachem słonej bryzy. Pamiętaj, że ujemne jony, które wypełniają powietrze nadmorskie działają cuda – koją nerwy i przynoszą dobre samopoczucie.

Okolice morza to także miękki, czysty piasek plaży. Dobrze po nim pobiegać. Piasek nadmorski stawia opór stopom, co zmusza mięśnie nóg do intensywnej pracy. Unikajmy jednak biegania boso. Nasze plaże nie zawsze są czyste i łatwo uszkodzić stopę.

Trening na świeżym powietrzu trzeba zawsze rozpocząć od lekkich ćwiczeń rozgrzewających. Nie zapominaj o tym nigdy.

Autorytety w sprawach fitness twierdzą, że chodzenie to jedna z najlepszych form treningu. Przez długie lata nie doceniano wartości chodzenia jako doskonałego ćwiczenia aerobowego, które usprawnia układ krążenia. Przeprowadzone w laboratoriach testy wykazują, że 90% kobiet i 67% mężczyzn jest w stanie osiągnąć pożądaną częstość pracy serca na minutę poprzez energiczny marsz.

Uważa się, że dla celów treningów chodzić trzeba z prędkością około 6 km/godz., czyli o 33% szybciej niż zwykle (najczęściej poruszamy się z prędkością 4,5 km/godz.). Maszerując w takim tempie, spalamy około 65 kcal/ 1 km. A więc ruszaj w drogę! Zrezygnuj z windy i chodź po schodach, powędruj, żeby zwiedzić okolicę, wybierz się na piechotę po świeże owoce lub gazetę. A może zdecydujesz się na wczasy wędrowne?

Ćwiczyć możesz również w pokoju domu wczasowego lub pensjonatu. Aby wykonać przysiady, pompki czy spinanie brzucha nie potrzeba żadnego sprzętu. Jeśli masz chęć na bardziej skomplikowane ćwiczenia, posłuż się krzesłem albo wykorzystaj poręcz balkonu. Zabranie lekkiego sprzętu treningowego, takiego jak skakanka, rozciągliwa linka, czy 1 kilogramowe sztangielki, nie powinno być kłopotliwe. Odrobina fantazji pomoże ci zorganizować mini trasę do treningu obwodowego: kilka rodzajów ćwiczeń zaplanowanych na 20 minut całkowicie wystarczy. Dodaj do tego pływanie, grę w piłkę i spacery, a program aktywności fizycznej okaże się bogaty i urozmaicony. A może wymyślisz sobie trening obwodowy na świeżym powietrzu, wykorzystując to, co znajduje się na polu namiotowym czy w pobliskim lesie? Pnie drzew, ławki, płotek to świetny teren sportowy! Człowiek z fantazją może wykorzystać praktycznie wszystko.

Ćwicząc latem trzeba jednak pamiętać, że ruch w ciepłym otoczeniu grozi odwodnieniem. Jeśli lato jest upalne, intensywniejszy wysiłek trzeba podejmować rano lub wieczorem, kiedy robi się chłodniej. Należy pić więcej wody niż normalnie. Trening powinien być lżejszy następnego dnia po kolacji z winem.

Planując wakacje, warto zdobyć informacje o możliwościach uprawiania sportu i formach rekreacji na świeżym powietrzu, jakie oferowane są w danej miejscowości. Pamiętajmy jednak, że wakacje są okresem radości i wesołej zabawy. Nie warto w tym okresie spraw treningu stawiać na ostrzu noża. Naprawdę nic się nie stanie, jeśli ćwiczyć będziemy inaczej lub mniej intensywnie niż zwykle. Co więcej, na tej odmianie skorzysta nasza psychika. Wdrożenie się potem w normalny reżim treningowy zajmie najwyżej kilka dni. Osoby taktujące sport bardzo serio po wakacyjnej przerwie wracają do formy bardzo szybko – tę prawidłowość stwierdzili fizjolodzy i trenerzy.

Obudź się!

Zamiast zwlekać się niechętnie z łóżka, przeciągnij się jak kot, tak mocno, aż zadrżą ci mięśnie. Odrzuć kołdrę i zrób głęboki wdech. Napełnij płuca świeżym, porannym powietrzem. Poczujesz spokój i przypływ sił. Stretching to naturalna reakcja na odrętwienie ciała – twierdzą fizjolodzy. Kiedy rozciągamy mięśnie, napływa do nich krew i czujemy przypływ energii. Znika napięcie, czujemy się lekko i swobodnie.

Właściwe odżywianie dodaje energii.

Zjadaj kilka niewielkich posiłków składających się z węglowodanów. Pozwoli ci to utrzymać energię i działać przez cały dzień – radzą dietetycy. Owoce świeże i suszone oraz soki owocowe, razowe pieczywo i pełnoziarniste chrupki pozwolą ci nie opadać z sił w ciągu dnia.

Śmiej się!

Śmiech to jakby aerobik wewnątrz ciała – mówią psychologowie. Nie tylko wzmacnia naszą psychikę, ale również stanowi prawdziwy trening. Badania naukowe wykazują, że śmianie się 100-200 razy w ciągu doby stanowi ekwiwalent 10 minut joggingu lub wiosłowania. Śmiejąc się, usprawniamy pracę układu oddechowego i krążenie krwi. Mięśnie ulegają rozluźnieniu. Następuje zwiększone wydzielanie endorfiny, korzystnej substancji chemicznej.

Pij soki owocowe i koktajle.

Dodadzą ci energii! Zmiksuj pojemnik kefiru z garścią świeżych truskawek, dodaj trochę cukru waniliowego, zobaczysz, jak świetnie się poczujesz. Równie smaczne są koktajle z jagodami i poziomkami. Napój można osłodzić także miodem.

Zrób głęboki wdech!

Wystarczy oddychać głęboko 4 razy po 5 minut w ciągu dnia, aby pozbyć się zmęczenia i naładować pozytywną energią – twierdzą specjaliści od medycyny orientalnej. W krajach Wschodu uznaje się, że podstawą sił żywotnych jest oddech. Styl życia ludzi Zachodu sprzyja płytkiemu, lekkiemu oddychaniu, które przynosi uczucie zmęczenia i napięcia. Połącz oddychanie z plastycznym wyobrażaniem sobie, że wydychasz swoje smutki i problemy, a wprowadzasz do płuc nowe życie.

Ruszaj się!

Ruch zapewnia nie tylko sprawność fizyczną. Zwiększa też wydzielanie dającej dobre samopoczucie endorfiny.

Korzystaj z energii naszej planety.

Chodź boso po trawie. Patrz na gwiazdy, słuchaj szumu górskiego potoku.

Nie oszczędzaj swoich sił, używaj ich.

Czy zauważyłaś, że często przychodzisz do sali treningowej potwornie zmęczona, a wychodzisz stamtąd po zakończeniu ćwiczeń w dobrym humorze i w pełni sił? To bardzo dziwna, ale prawdziwa matematyka: wydzielanie energii powoduje jej odzyskiwanie.

Ciesz się światłem dnia.

Po mrocznych zimowych miesiącach korzystaj z pięknych, długich dni lata i spędzaj jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Światło odsunie wszelkie smutki i nasyci cię witaminą D. Jeśli musisz latem pracować, staraj się wyjść na spacer chociaż na kilkanaście minut.

Chodź wyprostowana, z głową do góry, a dasz sobie radę ze wszystkim.

Przygarbiona, zła postawa ciała powoduje ucisk wszystkich organów wewnętrznych, ogranicza sprawność organizmu i zmniejsza siły witalne. Wyprostuj się, chodź sprężyście, jakbyś stąpała po chmurach!

Naturalna energia w roślinach. Wzmocnij swoje siły energią kwiatów i ziół. Herbatki ziołowe usuwają z organizmu wszystko, co szkodliwe, a wprowadzają substancje pozytywne. Poznaj zioła i ich działanie. Ucz się z nich korzystać.

Jedzenie a dobre samopoczucie.

Psychologowie wierzą, że żywność wpływa na nasze samopoczucie, ponieważ istnieją podświadome skojarzenia poszczególnych potraw z naszymi odczuciami. Organizm to jedna, psychoaktywna całość. A zatem zrezygnuj z krótkotrwałego działania kawy, a sięgnij po żywność, po której zawsze czujesz się dobrze.

Zdrowe nawyki.

Uprawianie sportu powinno stać się twoim nawykiem. Osiąganie dobrych wyników daje mnóstwo satysfakcji. Jest to jedna z głównych zalet uprawiania sportu. Umiejętność planowania i realizacji zamierzeń sportowych daje nam poczucie skuteczności własnego działania. Czujemy, że możemy osiągać stawiane sobie cele także w innych dziedzinach.

Baw się wszystkim wszystkim.

Właściwie każda czynność życiowa może być zabawą. Starajmy się tak właśnie patrzeć na naszą codzienność. Taka postawa jest niewyczerpanym, doskonałym źródłem energii życiowej. Kiedy ludzie się bawią, mają poczucie, że mogą dokonać wszystkiego. Najczęściej jednak jesteśmy tak zapracowani, że nie potrafimy dostrzec pozytywnych aspektów i możliwości bawienia się nawet najprostszymi czynnościami.

Odśwież się.

Zrób sobie sama masaż. Filozofia Wschodu uznaje, że masowanie ciała, jak w akupresurze, ułatwia przepływ energii życiowej wzdłuż meridianów. Najprostszy, wykonany własnymi rękami masaż karku i szyi likwiduje napięcie i daje siły na resztę dnia.

Zalety naturalnej biżuterii.

Istnieją teorie, że każdy z naturalnych kamieni szlachetnych posiada określone walory terapeutyczne. Różowy kwarc daje uczucie radości, ametyst oczyszcza ciało i dodaje energii. Także złoto jest wspaniałym źródłem pozytywnej energii. Wzmacnia system nerwowy i przyciąga korzystne fluidy. Cudowne działanie kojące mają również brylanty.

Pora na relaks.

Czas urlopu to czas na odpoczynek i relaks. Czy trudno ci się wstaje, a nowy dzień wydaje się ciężarem ponad siły? Przede wszystkim upewnij się, czy śpisz tyle godzin, ile należy! Każdy z nas ma inne zapotrzebowanie na sen. Może potrzebujesz go więcej? Nadrób zaległości i wysypiaj się do syta.

 

Tajemnica piękna

 

Prawdziwe piękno trudno jest znaleźć, ale każdy z nas posiada je w jakimś stopniu, gdzieś głęboko, w swoim wnętrzu. Zapomnij więc przez chwilę o kremach i tonikach: czas odkryć w sobie wewnętrzny czar i pozwolić mu jaśnieć. Pomaga w tym natura. Sięgnij zatem po siłę elementarnych wartości i sprzęgnij je w jedną całość.

Zgodnie ze starożytną, indyjską filozofią ayurwedyjską piękno ma trzy aspekty: zewnętrzny – nasza skóra, włosy, postawa, ruch i żywotność; wewnętrzny – cechy psychiczne i intelektualne człowieka; oraz – tajemny. Tak, jak zmieniamy swój wygląd zewnętrzny, możemy też przekształcać wnętrze i czuć się lepiej. Kiedy nauczymy się utrzymywać w równowadze i harmonii aspekt wewnętrzny i zewnętrzny, znajdziemy drogę do głębokiego piękna tajemnego.

Sięgnij po wiedzę ayurwedyjską, by najpełniej przez letni kontakt z naturą wydobyć swe piękno wewnętrzne.

Kilka prostych wskazówek, jak zachować dobrą formę w czasie wakacji

  • Chodź po schodach, nie korzystaj z windy.
  • Spróbuj nowych dla siebie dziedzin sportu, np. windsufingu, jazdy na rowerze wodnym czy wiosłowania.
  • Jak najwięcej pływaj albo wykonuj ćwiczenia w wodzie.
  • Poruszaj się pieszo i jak najwięcej maszeruj: wzdłuż brzegu morza, po lesie czy zboczach gór.
  • Wypożycz albo zabierz ze sobą rower.
  • Znajdź sobie zaciszne, nastrojowe miejsce i wykonuj tam ćwiczenia rozciągające albo jogę.
  • Wybierz atrakcyjną miejscowość wypoczynkową oferującą rozmaite możliwości uprawiania sportu.
  • Zorganizuj z przyjaciółmi wędrówkę po okolicy, a nie pieczenie kiełbasek przy ognisku czy piwo.
  • Wieczorem idź na dyskotekę.
  • Zabierz ze sobą lekki sprzęt treningowy (skakanka, linka, małe sztangielki) i zorganizuj sobie mały obwód treningowy (zestaw kilku ćwiczeń z wykorzystaniem rozmaitych sprzętów).
  • Wykorzystaj otoczenie i to, co oferuje ci przyroda. Komu potrzebna jest sala treningowa, aby ćwiczyć spinanie mięśni brzucha czy pompki? Schody stanowią świetny sprzęt do step-aerobiku, wystarczy krzesło, aby oprzeć się, prostować ręce wzmacniając tylną część ramienia.
  • Wybierz zupełnie inne niż zwykle formy aktywności, aby wrócić z ochotą do normalnych zajęć.

Kiedy rozciągamy mięśnie, napływa do nich krew i czujemy przypływ energii. Znika napięcie, czujemy się lekko i swobodnie.

Im więcej pracy włożymy w kształtowanie siebie, tym silniej będziemy promieniować zarówno pięknem fizycznym, jak psychicznym, bez względu na kształt naszego ciała i jego proporcje – czytamy w książce „Piękno ciała” według ayurwedyjskiej filozofii. Staraj się nie używać makijażu, chodź z odsłoniętą twarzą i poznaj, jaka jesteś naprawdę. Kiedy wzmocnisz swoje zdrowie i umysł, także skóra będzie jaśnieć. Odżywiaj ją naturalnymi substancjami: ziołami i olejkami, tak aby przywrócić skórze wewnętrzną równowagę.

 

Powietrze

Świeże powietrze pełne jest energii życiowej zwanej prana. Organizm człowieka korzysta z tego skarbu. Przebywanie na odkrytej przestrzenie, gdzie można zobaczyć horyzont, ożywia nas i wzmacnia. Jeśli nie możesz wyjechać nad morze lub na wieś, postaraj się o jonizator powietrza, który działa podobnie jak przebywanie w plenerze. Rośliny hodowane w domu też oczyszczają atmosferę. Hindusi często hodują świętą roślinę Tulsi, która doskonale oczyszcza powietrze, naładowuje je ujemnymi, czyli korzystnymi jonami i uwalnia ozon z promieni słonecznych.

– Ćwicz jogę albo podejmij medytację, aby odkryć wartości terapeutyczne oddychania. Pomaga to obudzić drzemiące w nas delikatne energie.

– Systematyczne uprawianie ćwiczeń wzmacnia układ oddechowy i udrażnia kanały, dzięki czemu organizm może być właściwie odżywiony i oczyszczony. Pomaga to w odnowieniu skóry i zapewnia piękny wygląd.

 

Ziemia

Ożywiaj swoją duszę przez połączenie się z energią ziemi. Chodź boso, kiedy tylko możesz. Zgodnie z filozofią ayurwedyjską (którą nazywa się „matką medycyny alternatywnej”) obuwie zatrzymuje energię wokół stóp i zbiera negatywne siły. Dlatego w świątyniach hinduskich zawsze zdejmuje się buty. Trzeba chodzić boso po pokrytej ranną rosą trawie. Naprawdę ożywia to duszę. Istnieje pogląd, że sprzyja też płodności kobiet.

Ziemię można również włączyć w plan pielęgnacji urody. Glina np. ma zdolności absorpcyjne. Może zatem wydobywać zanieczyszczenia skóry i dlatego naturalne błota są uznanym środkiem pielęgnacyjnym. W niektórych krajach stosuje się nawet zażywanie wewnętrzne glinek w celu odtruwania organizmu. Niektóre błota, np. z Morza Martwego zawierają bardzo wiele soli mineralnych. Stosuje się je w formie okładów lub kąpieli w leczeniu egzemy i łuszczycy. W aptekach można nabyć lecznicze sole i borowiny do stosowania w domu.

– Zadbaj o swoje stopy. Nie tylko dźwigają ciało przez całe życie, ale też stanowią punkt łączności między życiem ziemskim i duchowym. Masaż stóp wykonany przez fachowca służy zdrowiu fizycznemu i psychicznemu.

– Jeśli nie masz czasu, aby wykonać masaż stóp, wymocz je. Jest to wspaniały zabieg ożywczy. Zanurz nogi aż po kostki w ciepłej wodzie z dodatkiem aromatycznego olejku. Rozmaryn ma działanie pobudzające, natomiast drzewo sandałowe – kojące.

 

Woda

Przebywanie w pobliżu płynących wód rzeki lub jeziora stanowi ukojenie dla duszy i uspokaja rozchwiane emocje. Usiądź i popatrz na fale lub rwący nurt potoku. Jeśli jesteś w mieście, wybierz się na basen, kiedy nie ma tłoku i popływaj spokojnie ciesząc się miękkim dotykiem fal głaszczących twoje ciało. Poddaj się rytmowi pracy rąk i nóg. Jest to forma medytacji.

Uzdrawiające i ożywcze właściwości wody znane są ludzkości od wieków. Istnieje wiele rodzajów hydroterapii. Prysznic i bicze wodne działają stymulująco, ciepła kąpiel, zwłaszcza z dodatkiem aromatycznych olejków – łagodzi bóle reumatyczne i podrażnienia skóry.

– Pamiętaj, aby codziennie pić świeżą wodę. Oczyszcza to organizm, ułatwia trawienie i nadaje skórze zdrowy wygląd.

– W leczeniu egzemy i łuszczycy warto zastosować środki zawierające minerały z Morza Martwego.

 

Światło

Tradycja ayurwedyjska głosi, że ludzie piękni kładą się wcześnie i wstają o wschodzie słońca. Organizm człowieka łatwo można wytrącić z naturalnego rytmu biologicznego. Wystarczy jednak wyjechać na wieś, by przekonać się, że po zachodzie słońca natura zapada w sen. Wkrótce także i przybysz z miasta zaczyna po zmroku odczuwać senność. Natura przypomina o swoich prawach.

Sen jest zupełnie inny, gdy udajesz się wcześnie na spoczynek. Jeśli będziesz się kładła przed dziesiątą wieczór, odczujesz tę różnicę wyraźnie. Postaraj się wstawać jak najwcześniej, razem ze słońcem. Stań naprzeciw wschodzącego słońca i poczuj energię, jaką cię napełnia. Masz teraz mnóstwo czasu na przygotowanie ciała i duszy do czekającego cię dnia.

Wszyscy mamy świadomość zagrożenia rakiem skóry, jakie łączy się z opalaniem, ale pamiętajmy, że słońce jest nam bardzo potrzebne, ogrzewa, odżywia i stymuluje organizm, a przede wszystkim – daje nam radość. Zdrowa dawka słońca jest jednak mniejsza niż ta, która powoduje opalenie.

– Jeśli jest ci gorąco i czujesz się rozdrażniona, skorzystaj z kojącego blasku księżyca. Teksty ayurwedyjskie głoszą, że ochładza on ciało i umysł. Przy pełni działa najsilniej.

Zachęcam do umieszczania swoich opinii i komentarzy. Krzysztof Jankowski

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dlaczego dobrze jest popełniać błędy?

Kiedy Samuell Beckett powiedział: „Nieważne. Spróbuj jeszcze raz. Ponieś porażkę trochę lepiej”, wyraził dość niezwykły pogląd na świat. Można by...

Zamknij