22 Dzień Inspiracji

Posted by on 4 lutego 2012 in Inspiracje | 0 comments

22 Dzień – niedziela

 

Pobierz 22 Dzień w wersji PDF

Myśl dnia: Ćwiczenie może sprawić wszystko. Nie ma dla tej metody rzeczy niemożliwych może zmienić złe zasady w dobre, może zniszczyć złe przekonania i odtworzyć dobre. Może uczynić z ludzi aniołów. – Tark Twain

 

Co ten cytat oznacza dla Ciebie?
Jak możesz zastosować go w swoim życiu?

 

TEMAT DNIA

 

Kontrolowanie emocji

 

Przypomnij sobie, jak to było, kiedy ostatnio ktoś na ciebie krzyknął. Jeżeli reagujesz tak, jak większość ludzi, zrobiłeś jedno z dwojga: albo ruszyłeś do ataku, albo próbowałeś wycofać się lub uspokoić tę osobę.

A co stałoby się gdybyś patrzyła krzyczącemu w oczy i skupiła swoją uwagę na oddechu? Ta technika nazywa się „świadomym oddychaniem”, zapobiega emocjonalnej reakcji i pozwala zachować spokojny, skupiony umysł.

Oto jak to działa: zacznij od skupienia swojej uwagi na oddechu, który wchodzi i wychodzi przez twoje nozdrza. Poczuj wpływające i wypływające powietrze.

Kiedy wdychasz, poczujesz delikatny chłód na końcach nozdrzy; przy wydechu możesz poczuć jeszcze lżejsze wrażenie ciepła.

Nie myśl o oddechu, skup się na jego odczuwaniu.

Za każdym razem, kiedy zauważysz, że twój umysł gdzieś błądzi, skup uwagę z powrotem na odczuwaniu oddechu.

Trzy rzeczy powinny wydarzyć się jednocześnie: twój umysł stanie się czysty i spokojny; twój oddech wydłuży się i uspokoi; twoje ciało odpręży się.

Co może się zdarzyć, kiedy zastosujesz „świadome oddychanie” wobec kogoś kto krzyczy?

Albo się uspokoi, ponieważ nie dajesz mu emocjonalnego „paliwa”, jakim byłaby twoja reakcja; albo poczuje się nieswojo, zrobi mu się głupio, ponieważ nie reagujesz.

Prawdopodobnie wycofa się i poczuje przed tobą respekt, ponieważ zda sobie sprawę, że nie można tobą manipulować.

Jeżeli potrafisz przewidzieć niektóre trudne sytuacje spróbuj zastosować „świadome oddychanie”, zanim się rozzłościsz.

 

Zalecenia

 

a)  Zajmij się swoją duszą. Jeżeli masz taką możliwość, wyjedź za miasto, pochodź po górach, po lesie. Jeżeli sprzyja temu pora roku, poleż na łące, oglądając przepływające obłoki.

Obcowanie z naturą pozwala odczuć jej wielkość. Ciesz się swoim istnieniem, tym, że jesteś cząstką cudu, jakim jest życie. Zastąp zeszłotygodniowe karteczki afirmacyjne aktualnymi. Poszukaj w sobie pozytywnych afirmacji.

Pomóc może ci świadomość tego, co już dokonałaś.

Nowe karteczki afirmacyjne rozmieść w całym domu, część zabierz do pracy.

b)  Ustal krótko terminowe cele na ten tydzień. Ćwicz swoją „ulubioną” grupę mięśniową – czy czujesz i widzisz już zachodzące zmiany?

c)  Jak ci idzie ze sprawami podstawowymi: śniadanie, woda, liczba posiłków, równoważenie grup pokarmowych i eliminowanie potraw tłustych?

d)  Jeżeli z czymś masz kłopoty, musisz temu poświęcić więcej czasu – weź to pod uwagę podczas układania planu na najbliższy tydzień.

 

 

Self – Coaching

1.Co mogę ZACZĄĆ robić?

2.Co mogę PRZESTAĆ robić?

3.Czego mogę WIĘCEJ robić?

4.Czego mogę MNIEJ robić?

5.Co mogę INACZEJ robić?

 

ĆWICZENIA – INSPIRACJA

Trening autogeniczny Schultza-relaksacja

 

Afirmacja: Kontroluję i akceptuję swoje emocje.

 

MOTYWACJA – INSPIRACJA

 

 

Zachęcam Cię do przedstawienia swoich uwag i opinii w polu komentarzy.

 

 

 

Do jutra,
Serdecznie pozdrawiam
Krzysztof Jankowski

 

P.S.WARTO PRZECZYTAĆ
„Co choroba mówi o tobie”

 

 

 

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Zabezpieczony: 23 Dzień Inspiracji

Brak zajawki, ponieważ wpis jest zabezpieczony hasłem.

Zamknij